| 
              
        BEZPIECZEŃSTWO
       | 
      
          
         
         
         
        
        § 1  
        Postanowienia ogólne
         
         
         
        1. 	Stowarzyszenie NSK MATRIX z siedzibą w Rudzie Śląskiej, Kolista 7a/2 (zwana w
        dalszej części OPERATOREM) świadczy usługi telekomunikacyjne oraz udostępnia
        usługi telekomunikacyjne zgodnie z ustawą z dnia Prawo telekomunikacyjne.  
         
        2. 	OPERATOR świadczy i udostępnia usługi na rzecz abonentów na podstawie umów,
        niniejszego regulaminu i cennika usług.  
         
        3. 	OPERATOR może zmieniać zakres świadczonych usług, w szczególności poprzez ich
        modyfikację i rozszerzanie, w miarę rozwoju i powstawania nowych technologii  
        telekomunikacyjnych lub zmiany przepisów prawa.  
         
         
         
         
        § 2  
        Definicje pojęć 
         
         
         
         
        Użyte w niniejszym regulaminie określenia oznaczają: 
         
        abonent - podmiot, który zawarł umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych
        OPERATORA. 
         
         
        aktywacja usługi - czynności techniczne i formalne, polegające na instalacji i uruchomieniu
        urządzeń umożliwiających świadczenie usług przez OPERATORA, podpisanie protokołu
        stwierdzającego odbiór instalacji i poprawne funkcjonowanie urządzeń oraz rozpoczęcie
        świadczenia usługi dla abonenta, 
         
         
        cennik lub cennik usług - zestawienie usług świadczonych lub udostępnianych przez
        OPERATORA, zawierający parametry usług lub sposób ich świadczenia lub udostępniania przez
        OPERATORA, oraz zestawienie cen za te usługi, do których płatności zobowiązany jest abonent.
        W przypadku uzgodnienia innej niż w cenniku ceny dla danej usługi, strony umowy określają tak
        uzgodnioną cenę w umowie; cena określona w umowie jest obowiązująca. 
         
         
        okres rozliczeniowy - okres, za który dokonywane są rozliczenia należności (opłaty) abonenta
        wobec OPERATORA z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych, rozpoczynający się i
        kończący w dniach wskazanych przez OPERATORA na fakturze. 
         
         
        umowa - zawarta pod rygorem nieważności na piśmie umowa o świadczenie lub udostępnianie
        przez OPERATORA usług telekomunikacyjnych na rzecz abonenta za opłatą. 
         
         
        regulamin - niniejszy regulamin świadczenia lub udostępniania usług telekomunikacyjnych
        przez OPERATORA, ustalający zasady i warunki świadczenia lub udostępniania usług
        telekomunikacyjnych przez OPERATORA, będący wraz z cennikiem usług integralną częścią
        umowy. Regulamin wiąże abonenta i OPERATORA od momentu podpisania umowy, na równi z
        postanowieniami umowy i cennika usług. Świadczenie usług oznacza również udostępnianie
        usług. 
         
         
        Sieć nsk.net.pl - sieć teletechniczna, na którą składają się urządzenia i linie zestawione w sposób
        umożliwiający OPERATOROWI przekaz sygnałów pomiędzy określonymi zakończeniami tej
        sieci. 
         
         
        tajemnica telekomunikacyjna - tajemnica obejmująca informacje przekazywane w sieciach
        telekomunikacyjnych, dane dotyczące użytkowników oraz dane dotyczące faktu, okoliczności i
        rodzaju połączenia, prób uzyskania połączenia między określonymi zakończeniami sieci, a także
        lokalizacji bądź identyfikacji zakończeń sieci, pomiędzy którymi wykonano połączenie. 
         
         
        urządzenia - wszelkie urządzenia będące własnością OPERATORA, umożliwiające świadczenie
        przez OPERATORA usług, udostępnione abonentowi do korzystania na czas trwania umowy. 
         
         
        ustawa - ustawa z dnia 16.07.2004r. Prawo Telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171/04 poz. 1800 z
        późniejszymi zmianami) wraz z obowiązującymi aktami wykonawczymi 
         
        wnioskodawca  - podmiot żądający świadczenia lub udostępnienia usług. 
         
         
         
         
         
         
        § 3  
        Umowa o świadczenie usług 
         
         
         
        1.OPERATOR świadczy usługi telekomunikacyjne na podstawie zawartych z abonentami
        umów, regulaminu, cennika usług i przepisów prawa.  
         
         
        2.Przez umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych OPERATOR zobowiązuje się do
        świadczenia określonych w umowie usług na rzecz abonenta w zakresie i na warunkach
        przewidzianych umową, regulaminem i cennikiem usług, zaś abonent zobowiązuje się do
        terminowego regulowania opłat za te usługi zgodnie z cennikiem i/lub umową oraz
        przestrzegania postanowień umowy i regulaminu.  
         
         
        3.Umowa zawierana jest przez OPERATORA z jednej strony, a z drugiej strony przez
        właściwie reprezentowanego wnioskodawcę. Jeżeli wnioskodawca zawiera umowę przez
        pełnomocnika lub innego przedstawiciela, przedstawiciel poza przedstawieniem danych i
        dokumentów wymaganych do zawarcia umowy, obowiązany jest udokumentować swoją
        tożsamość oraz wykazać umocowanie do działania w imieniu wnioskodawcy
        przedstawiając stosowny dokument, odpowiednio poświadczony i w odpowiedniej
        formie, w tym również na żądanie OPERATORA w formie poświadczonej urzędowo lub
        notarialnie.  
         
         
        4.W imieniu OPERATORA oświadczenia woli w zakresie zawierania, zmiany lub  
        rozwiązywania umów składają i przyjmują jego upoważnieni przedstawiciele.  
         
         
        5.Umowa może być zawarta po przedstawieniu przez wnioskodawcę będącego osobą
        fizyczną dowodu osobistego. W przypadku, gdy wnioskodawca jest cudzoziemcem,
        przedkłada on paszport wraz z kartą stałego lub czasowego pobytu.  
         
         
        6.Przed zawarciem umowy wnioskodawca będący osobą fizyczną obowiązany jest podać
        następujące dane, zgodne z danymi w wyżej wymienionych dokumentach: 
          
         
        a) nazwisko i imię (imiona),  
         
        b) miejsca stałego pobytu (dokładny adres) oraz adres do orespondencji w przypadku, gdy jest inny niż miejsce stałego pobytu,  
         
        c) numer ewidencyjny PESEL,  
         
        d) dokument (i jego numer) potwierdzający tożsamość abonenta, 
         
        7.W przypadku, gdy wnioskodawca jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie
        posiadającą osobowości prawnej, jak również osobą fizyczną zawierającą umowę jako
        przedsiębiorca, umowa może być zawarta po przedstawieniu dokumentów potwierdzających status prawny wnioskodawcy, w szczególności;  
         
         
        a) aktualny odpis z odpowiedniego rejestru,  
         
        b) urzędowe zaświadczenie o nadaniu numeru statystycznego REGON,  
         
        c) urzędowe zaświadczenie o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej NIP.  
         
         
         
        8.Jeżeli dla wykazania uprawnienia określonej osoby do działania w imieniu wnioskodawcy
        niezbędne jest przedłożenie dodatkowych dokumentów (np. umowa, statut),
        wnioskodawca obowiązany jest takie dokumenty przedłożyć.  
         
         
        9.OPERATOR zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych dokumentów i informacji
        od wnioskodawcy, jakie okażą się niezbędne przed zawarciem umowy oraz do żądania
        potwierdzenia lub poświadczenia danych wykazywanych na podstawie niniejszego
        paragrafu. OPERATOR zastrzega sobie prawo wykonania kserokopii dokumentów.  
         
         
        10.Rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi w terminie określonym w umowie.  
         
         
        11.Abonent obowiązany jest do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia OPERATORA o
        wszelkich zmianach danych określonych w niniejszym paragrafie.  
         
         
        12.Wszelką korespondencję, nadaną przez OPERATORA listem poleconym na adres lub z
        wykorzystaniem innych danych abonenta wskazanych w umowie lub przekazanych
        pisemnie OPERATOROWI po podpisaniu umowy, uważa się za doręczoną abonentowi
        po upływie trzech (3) dni od dnia jej nadania, chyba że abonent przedstawi dokument
        potwierdzający inny termin odbioru pisma. 
         
         
         
        § 4  
        Odmowa zawarcia umowy 
         
         
         
        1.OPERATOR ma prawo odmówić zawarcia umowy. OPERATOR ma prawo odmówić  
        zawarcia umowy w szczególności, gdy:  
         
         
        a) wnioskodawca nie dołączył lub odmówił okazania dokumentów, o których mowa
        w § 3 regulaminu lub przedstawione dokumenty budzą wątpliwości co do ich
        aktualności lub autentyczności 
         
        b) OPERATOR nie ma możliwości technicznych świadczenia określonej usługi,  
         
        c) umowa miałaby być zawarta z wnioskodawcami, którzy nie spełniają warunków
        określonych w regulaminie,  
         
        d) umowa miałaby być zawarta z osobami, z którymi OPERATOR wcześniej  
        rozwiązał umowę z przyczyn leżących po stronie tych osób,  
         
        e) umowa miałaby być zawarta z osobą, która zalega z płatnościami na rzecz  
        OPERATORA,  
         
        f) przewidywany sposób lub zakres korzystania przez wnioskodawcę z usługi może
        niekorzystnie wpłynąć na jakość usług pozostałych abonentów.  
         
         
        2.OPERATOR może uzależnić zawarcie umowy od ustanowienia przez wnioskodawcę
        zabezpieczenia płatności opłat w formie określonej przez OPERATORA.  
         
         
         
         
        § 5  
        Rozpoczęcie świadczenia usługi 
         
         
        1.W ramach umowy przedstawiciel OPERATORA wraz z abonentem dokonują aktywacji
        usługi w lokalizacji uzgodnionej z abonentem w umowie.  
         
         
        2.W przypadku nieuzasadnionego nieuczestniczenia abonenta w aktywacji usługi,  
        OPERATOR jest uprawniony do jednostronnego dokonania aktywacji usługi.  
         
        3.W przypadku zgłoszenia przez abonenta uzasadnionych zastrzeżeń do aktywacji usługi na
        piśmie wraz ze szczegółowym podaniem tych zastrzeżeń, OPERATOR ustala następny
        termin dokonania aktywacji usługi.  
         
         
         
        § 6  
        Czas trwania umowy
         
         
         
         
        1.Z zastrzeżeniem paragrafu następnego umowa może być zawarta na okres 12 miesięcy
        lub na czas nieokreślony, chyba że w umowie obie strony postanowią, że jest ona zawarta
        na czas inny niż określony w tym paragrafie mierzony w pełnych okresach
        rozliczeniowych.  
         
         
        2.Umowa zawarta na 12 miesięcy wygasa z ostatnim dniem dwunastego okresu  
        rozliczeniowego. 
         
         
        3.W przypadku braku pisemnego oświadczenia abonenta, złożonego najpóźniej na 30 dni
        przed upływem okresu obowiązywania umowy zawartej na czas określony, poczytuje się,
        że obowiązuje ona na czas nieokreślony.  
         
         
         
         
        § 7 
        Odpowiedzialność OPERATORA 
         
         
         
        1.OPERATOR odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług w granicach
        określonych ustawą i umową.  
         
         
        2.OPERATOR ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie  
        usług, chyba że są one wynikiem działania abonenta, niedochowania przez abonenta
        przepisów prawa lub postanowień niniejszego regulaminu lub umowy, działania osób
        trzecich lub powstały w wyniku siły wyższej, albo OPERATOROWI nie można przypisać
        winy za spowodowanie niewykonania lub nienależytego wykonania usług.  
         
         
        3.W przypadku gdy usługi telekomunikacyjne realizowane są przy udziale służb i urządzeń
        innego operatora, abonent związny jest także regulaminem świadczenia usług tego
        operatora w zakresie, w jakim abonent z nich korzysta. Regulamin innego operatora
        podawany jest do wiadomości abonenta w terminie 30 dni od daty aktywacji usługi
        świadczonej przy udziale innego operatora. Abonent może wypowiedzieć umowę zawartą
        z OPERATOREM w terminie 30 dni od daty powiadomienia o aktywacji usługi
        świadczonej przy udziale innego operatora nie później jednak niż na 21 dni przed
        upływem okresu rozliczeniowego. Wypowiedzenie dokonywane w tym trybie skuteczne
        jest na koniec tego okresu rozliczeniowego.  
         
         
        4.Za przerwę w świadczeniu usługi dłuższą niż 24 godziny wynikającej z winy  
        OPERATORA, abonent otrzyma na pisemny wniosek zniżkę abonamentu w wysokości
        1/30 abonamentu miesięcznego za każdy dzień trwania awarii.  
         
         
        5.Za moment powstania awarii uznaje się moment otrzymania zgłoszenia o zaistniałej
        awarii drogą telefoniczną, pocztą lub pocztą elektroniczną. Za moment zakończenia
        awarii uznaje się moment rozpoczęcia prawidłowego działania usługi zarejestrowany
        przez OPERATORA. 
         
         
        6.OPERATOR nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku niestosowania się przez  
        Abonenta do jego zaleceń związanych z funkcjonowaniem sieci, w szczególności  
        Abonent nie może domagać się poniesionych strat lub utraconych korzyści ze względu na
        brak właściwego zabezpieczenia posiadanego przez siebie komputera (urządzenia
        antyprzepięciowe, programy antywirusowe itp.). 
         
         
        7.OPERATOR odpowiada za serwis sieci, tak aby zapewnić nieprzerwane świadczenie
        usług. Wszelkie naprawy wykraczające poza wskazany zakres, tj. dotyczące komputerów
        i instalacji należących wyłącznie do Abonentów mogą wykonywane przez OPERATORA
        za odrębnym wynagrodzeniem. 
          
        
         
         
        § 8  
        Obowiązki Abonenta 
         
         
        1.Abonent jest zobowiązany do korzystania z usług świadczonych przez OPERATORA w
        sposób nie powodujący zakłóceń w działaniu sieci OPERATORA. W przeciwnym
        wypadku OPERATOR zastrzega sobie prawo do jednostronnego rozwiązania umowy ze
        skutkiem natychmiastowym.  
         
        2.Abonent zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Umowy i Regulaminu oraz
        Cennika, a w szczególności zobowiązany jest do:  
         
         
        a) regularnego uiszczania opłat za świadczone przez OPERATORA usługi  
         
        b) nie udostępniania usług osobom trzecim oraz nie wykorzystywania usług w celu
        świadczenia usług telekomunikacyjnych osobom trzecim, chyba że OPERATOR
        wyrazi na piśmie zgodę na udostępnianie usług osobom trzecim lub  
        wykorzystywania usług w celu świadczenia usług telekomunikacyjnych osobom  
        trzecim,  
         
        c) nie dokonywania zmian w przyłączu zapewniającym dostęp do sieci  
        OPERATORA oraz nie podłączania urządzeń nieprzystosowanych do  
        współpracy z tym przyłączem lub urządzeń nie posiadających świadectwa  
        homologacji, 
         
        d) niezwłocznego zgłaszania OPERATOROWI przypadków zakłóceń w  
        funkcjonowaniu sieci OPERATORA, oraz przypadków nieuprawnionego lub  
        zagrażającego interesom innych abonentów działania w sieci OPERATORA,  
         
        e) umożliwienia upoważnionym przedstawicielom OPERATORA kontroli instalacji  
        i urządzeń będących własnością OPERATORA oraz działania sieci  
        OPERATORA,  
         
        f) informowania OPERATORA o wszelkich zmianach danych określonych  
        odpowiednio w § 3,  
         
        g) natychmiastowego zwrotu i umożliwienia demontażu po wygaśnięciu lub  
        rozwiązaniu umowy wszystkich urządzeń i instalacji będących własnością  
        OPERATORA w stanie nie gorszym, niż wynikającym z prawidłowej  
        eksploatacji, 
         
        h) nie dokonywania samodzielnych napraw lub modernizacji urządzeń sieci, 
         
        i) utrzymywania właściwego poziomu zabezpieczenia posiadanego przez siebie  
        komputera, w szczególności stosowania urządzeń antyprzepięciowych,  
        programów antywirusowych oraz zachowywania zasad „bezpiecznego”  
        korzystania z usługi dostępu do Internetu  
          
        
         
        § 9  
        Obowiązki OPERATORA 
         
         
        OPERATOR zobowiązany jest do przestrzegania postanowień umowy i regulaminu oraz cennika,
        a w szczególności zobowiązany jest do: 
         
         
        a) zapewnienia świadczenia usług na rzecz abonenta w zakresie i
        na warunkach  
        określonych w umowie, regulaminie i cenniku usług,  
         
        b) zapewnienia odpowiednich warunków umożliwiających ciągłość świadczenia  
        usług na rzecz abonenta,  
         
        c) udostępnienia na żądanie abonenta informacji technicznych dotyczących  
        parametrów świadczonej usługi lub innych informacji dotyczących usługi,  
         
        d) ponoszenia odpowiedzialności za awarie, usterki lub uszkodzenia na 
        zasadach określonych w regulaminie,  
         
        e) usunięcia awarii i usterek powstałych w czasie świadczenia usług,  
         
        f) bieżącego informowania abonenta o możliwościach modernizacji lub zwiększenia  
        efektywności usługi wynikającej z postępu technicznego lub o dalszym  
        rozszerzaniu oferty usług OPERATORA,  
         
        g) wykonywania wszelkich czynności dotyczących usługi mając na względzie przede  
        wszystkim zachowanie ciągłości świadczenia usługi,  
         
        h) zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej,  
         
        i) informowania indywidualnie każdego abonenta o istotnych okolicznościach  
        dotyczących wykonywanej usługi.  
         
         
         
        § 10  
        Urządzenia 
         
         
        1.W celu wykonania postanowień umowy OPERATOR umożliwi korzystanie przez  
        abonenta z urządzeń będących własnością OPERATORA. 2.Koszty uszkodzenia lub utraty urządzenia obciążają abonenta jedynie w przypadku, gdy
        uszkodzenie lub utrata powstały jako następstwo nieuprawnionego działania abonenta, w
        szczególności poprzez niewłaściwe korzystanie lub inne przyczynienie się do uszkodzenia
        lub utraty.  
         
         
         
        § 11  
        Opłaty za usługi 
         
         
         
        1.Na opłaty będące wynagrodzeniem za wykonywanie usługi składają się opłaty  
        wynikające z cennika lub umowy. 
         
         
        2.Abonent dokonuje zapłaty w sposób terminowy, w pełnej wysokości i bez wezwania w
        terminie do 12. dnia każdego miesiąca, chyba że strony w formie pisemnej ustalą inaczej.  
         
         
        3.Wnoszone opłaty dokonywane są na numer rachunku bankowego dostarczony wraz z
        fakturą bądź też w inny sposób wskazany przez OPERATORA 
         
         
        4.OPERATOR zastrzega sobie prawo do zmiany Cennika w każdym czasie, co nie stanowi
        zmiany umowy.  
         
         
        5.O każdej zmianie wysokości opłat polegającej na podwyższeniu ich wysokości i terminie
        wprowadzenia takiej zmiany OPERATOR jest zobowiązany powiadomić pisemnie i
        indywidualnie każdego abonenta z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu
        rozliczeniowego.  
         
         
        6.W przypadku podwyższenia opłaty abonent jest uprawniony do wypowiedzenia umowy w
        terminie 21 dni przed końcem okresu rozliczeniowego, o którym mowa w ust. 3, ze
        skutkiem na koniec tego okresu rozliczeniowego.  
         
         
        7.Wprowadzenie nowych pozycji do cennika w związku ze zmianami parametrów usługi
        lub rozszerzeniem cennika o nowe usługi nie stanowi zmiany umowy lub cennika.  
         
         
        8.Faktura przesyłana jest pocztą bądź przez upoważnionego doręczyciela na adres abonenta
        wskazany w umowie (albo na adres, o którym abonent poinformował OPERATORA
        zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie o zmianie odpowiednich danych po
        zawarciu umowy). 
         
         
        9.Abonent opłaca opłatę aktywacyjną wraz z opłatą za pierwszy okres rozliczeniowy.  
         
        10.Za opóźnienie w uiszczaniu opłat naliczane będą odsetki ustawowe oraz opłata  
        monitoringowa w wysokości określonej Cennikiem za każdy miesiąc naliczana  
        począwszy od nowego miesiąca kalendarzowego. Odsetki należą się za czas opóźnienia,
        poczynając od pierwszego dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin zapłaty
        należności określony w fakturze. 
         
        11.OPERATOR może naliczać w wystawianych fakturach opłaty za usługi zrealizowane w
        poprzednich okresach rozliczeniowych, o ile nie były one jeszcze naliczane.  
         
         
        12.W przypadku opłaty płatnej z góry za cały okres obowiązywania umowy zawartej na czas
        określony, abonent uiszcza stosowną opłatę na podstawie jednej faktury.  
          
         
        § 12  
        Zmiany 
         
         
         
        1.W czasie trwania umowy abonent, który nie ma wymagalnych zobowiązań wynikających
        z umowy, może wnioskować o zmianę rodzaju usługi wybranej w umowie na inną usługę
        lub usługi świadczone przez OPERATORA i wyszczególnione w cenniku. Ograniczenie
        zakresu usług wymaga zgody OPERATORA wyrażonej na piśmie i może być
        uzależnione od opłacenia przez abonenta kosztów zmiany rodzaju usługi.  
         
         
        2.W terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zmianę rodzaju usługi świadczonej przez
        OPERATORA, w przypadku technicznych możliwości udostępnienia danej usługi oraz
        po spełnieniu warunków niezbędnych dla danej usługi, OPERATOR zawiera z
        abonentem aneks do umowy, określający zmianę rodzaju usług świadczonych lub
        udostępnianych przez OPERATORA.  
         
         
        3.Zmiana usługi następuje z początkiem nowego okresu rozliczeniowego. 
         
        4.Z ważnej przyczyny, na pisemny wniosek abonenta OPERATOR zawiesza świadczenie
        usług na jego rzecz. Ważna przyczyna musi mieć charakter obiektywny i niezależny od
        woli abonenta, w szczególności za ważną przyczynę nie poczytuje się awarię komputera
        abonenta, wyjazd abonenta na urlop lub wakacje albo pisemną deklarację o
        niekorzystaniu z usługi we oznaczonym okresie.  
         
        5.OPERATOR zawiesza świadczenie usług na okres od 4 do 12 okresów rozliczeniowych.
        W okresie zawieszenia abonent reguluje opłatę konserwacyjną, której wysokość
        określona jest cennikiem. Abonent jest zwolniony z wnoszenia opłaty jeżeli z charakteru
        przyczyny, powodującej zawieszenie wynika, iż nie będzie on w stanie korzystać z sieci
        OPERATORA. 
         
        6.OPERATOR aktywuje świadczenie usług na wniosek abonenta. W przypadku niezłożenia
        wniosku o ponowną aktywację i upływu okresu zawieszenia umowa wygasa. 
         
         
        7.Zmiana lokalizacji świadczenia usługi wymaga zgody OPERATORA i podlega odrębnej
        opłacie oznaczonej cennikiem.  
         
         
         
        § 13  
        Postępowanie reklamacyjne 
         
         
         
        1.Reklamacje mogą być zgłaszane przez abonenta w formie pisemnej w siedzibie  
        OPERATORA, bądź pod innym wskazanym abonentowi adresem.  
         
         
        2.Reklamacje mogą dotyczyć w szczególności:  
         
        a) niewykonania lub nienależytego wykonania usługi,  
        b) wadliwego rozliczenia usługi.  
         
         
        3.Reklamacje mogą być wnoszone w terminie do 14 dni, licząc od dnia następnego po
        zaistnieniu zdarzenia stanowiącego przyczynę reklamacji.  
         
        4.Reklamacja powinna zawierać dane abonenta, numer umowy, opis przedmiotu reklamacji
        oraz okoliczności ją uzasadniające (wysokość kwestionowanej opłaty, określenie
        niewykonanej lub nienależycie wykonanej usługi wraz z podaniem okresu, w którym
        uchybienie miało miejsce), datę sporządzenia, podpisy osób uprawnionych do
        reprezentowania abonenta, inne posiadane dokumenty i informacje uzasadniające
        reklamację.  
         
         
        5.Niezależnie od złożenia reklamacji kwota objęta reklamacją jest wymagalna i płatna w
        terminie określonym w umowie. W przypadku uwzględnienia reklamacji, kwestionowana
        kwota zaliczana jest na poczet przyszłych należności.  
         
         
        6.Reklamacja powinna być rozpatrzona w ciągu miesiąca od dnia jej wniesienia. Jeżeli w
        tym terminie reklamacja nie może być załatwiona, OPERATOR powiadamia reklamującego podając przyczynę zwłoki oraz przewidywany termin załatwienia.  
         
         
        7.Na złożoną reklamację OPERATOR udziela odpowiedzi w formie pisemnej, która winna
        zawierać treść rozstrzygnięcia, uzasadnienie faktyczne i prawne, datę.  
         
         
          
        § 14  
        Ograniczenie świadczenia usług 
         
         
         
        1.OPERATOR może:  
         
        a) zawiesić lub ograniczyć świadczenie usług na rzecz abonenta, jeżeli abonent  
        opóźnia się lub pozostaje w zwłoce z płatnością należności za wykonanie usług  
        przez okres dłuższy niż 14 dni, aż do dnia uiszczenia na rzecz OPERATORA  
        wszystkich zaległych opłat, 
         
        b) przerwać lub ograniczyć świadczenie usług, jeżeli abonent narusza warunki  
        regulaminu, umowy lub cennika usług albo podejmuje działania utrudniające lub  
        uniemożliwiające świadczenie usług przez OPERATORA, aż do dnia  
        zaprzestania tych naruszeń.  
         
         
        2.W okresie przerwania, zawieszenia lub ograniczenia świadczenia usług przez  
        OPERATORA naliczana jest opłata należna od abonenta zgodnie z umową i cennikiem.  
         
         
         
         
         
        § 15  
        Rozwiązanie umowy 
         
         
         
        1.Umowa zawarta na czas nieokreślony może być rozwiązana, poza przypadkami  
        szczególnymi określonymi w regulaminie, za porozumieniem stron dokonanym w formie  
        pisemnej.  
         
         
        2.Abonent może rozwiązać umowę zawartą na czas określony przed upływem terminu jej  
        obowiązywania, musi jednak wnieść określoną umową karę umowną.  
         
         
        3.Każda ze stron może rozwiązać zawartą umowę z zachowaniem 21 – dniowego okresu  
        wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.  
         
         
        4.OPERATOR może rozwiązać umowę z abonentem w trybie natychmiastowym w  
        przypadku;  
         
         
        a) cofnięcia, ograniczenia, wygaśnięcia, zmiany uprawnień lub warunków do  
        świadczenia usług przez OPERATORA, spowodowanych decyzją  
        administracyjną,  
         
        b) niezawinionej przez OPERATORA zmiany warunków świadczenia usług, które  
        uniemożliwiają w sposób trwały świadczenie usług ze względów technicznych,  
         
        c) nie uregulowania w terminie przez abonenta opłat na rzecz OPERATORA za  
        świadczone usługi, 
         
        d) rażącego naruszenia przez abonenta umowy lub regulaminu i nie zaprzestania  
        tego naruszenia w terminie 7 dni od dnia wezwania, w szczególności  
        wykorzystywania przez abonenta przyłącza i sieci OPERATORA w sposób  
        zagrażający istotnym interesom innych abonentów lub interesom OPERATORA  
        poprzez działania niezgodne z prawem, umową lub regulaminem,  
         
        e) ogłoszenia upadłości abonenta albo zostanie wszczęte względem niego  
        postępowanie likwidacyjne lub układowe.  
         
         
         
        5.Abonent może rozwiązać umowę z OPERATOREM w trybie natychmiastowym w  
        przypadku:  
         
         
        a) rażącego i zawinionego naruszenia umowy przez OPERATORA i nie  
        zaprzestania tego naruszenia w terminie 7 dni od dnia wezwania.  
         
        b) wystąpienia przerwy w świadczeniu usługi trwającej dłużej niż 14 dni z przyczyn  
        zawinionych przez OPERATORA,  
         
        c) naruszenia tajemnicy telekomunikacyjnej względem abonenta niezgodnie z  
        ustawą,  
         
        d) instalowania przez OPERATORA w celu świadczenia usługi urządzeń nie  
        posiadających homologacji, 
         
        e) ogłoszenia upadłości OPERATORA lub wszczęcia względem niego  
        postępowania likwidacyjnego,  
         
         
         
        6.Oświadczenie o rozwiązaniu umowy wymaga formy pisemnej i winno zostać przesyłane
        listem poleconym na wskazany w umowie adres drugiej strony. Oświadczenie o
        rozwiązaniu umowy winno zawierać podstawę faktyczną i formalną rozwiązania.  
         
         
        7.Z dniem rozwiązania lub wygaśnięcia umowy OPERATOR zaprzestaje świadczenia usług
        na rzecz abonenta, odłącza od sieci urządzenia wykorzystywane przez abonenta na
        podstawie tej umowy oraz w każdym czasie może je zdemontować i zabrać. 
         
         
        8.Nawet po rozwiązaniu umowy OPERATOR jest uprawniony do żądania od abonenta
        naprawienia szkody wyrządzonej jego działaniami na zasadach ogólnych, określonych w
        odrębnych przepisach. W związku z czynem abonenta odszkodowanie zawierać będzie
        wszelkie poniesione koszty, w tym kary i inne dolegliwości nałożone na OPERATORA
        przez organy administracji, oraz utracone korzyści, które OPERATOR uzyskałby, gdyby
        czyn abonenta nie miał miejsca. 
         
         
         
         
        § 16  
        Wygaśnięcie umowy 
         
         
        Umowa wygasa wskutek: 
         
        a) upływu okresu na jaki została zawarta, chyba że najdzie zastosowanie § 6  
        regulaminu 
         
        b) śmierci abonenta. 
         
         
         
        § 17  
        Cesja 
         
         
        1.Abonent za zgodą OPERATORA wyrażoną na piśmie ma prawo do przeniesienia swoich
        praw i obowiązków wynikających z umowy na osobę trzecią. 
         
        2.Przeniesienie podlega opłacie określonej cennikiem. 
         
         
          
         
        § 18  
        Zmiana regulaminu 
         
         
         
        1.O zmianach regulaminu OPERATOR zawiadomi abonentów przez wysłanie stosownej
        informacji pocztą elektroniczną bądź przez umieszczenie stosownych informacji na
        stronie OPERATORA przynajmniej na 30 dni przed dniem wejścia w życie zmian
        regulaminu.  
         
        2.W przypadku wprowadzenia zmian regulaminu abonent jest uprawniony do  
        wypowiedzenia umowy w terminie 21 dni przed końcem okresu rozliczeniowego, 
        o którym mowa w ust. 3, ze skutkiem na koniec tego okresu rozliczeniowego. 
         
         
         
        § 19  
        Postanowienia końcowe  
         
         
         
        1.Zmiany regulaminu oraz wszelkie zawiadomienia, zgłoszenia, o których mowa 
        w umowie lub regulaminie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.  
         
        2.W sprawach nieuregulowanych regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy oraz
        Kodeksu Cywilnego.  
         
        3.Regulamin wchodzi w życie z dniem 1. stycznia 2005 roku.  
          
       |